Toernooi in het voordeel van Lebenshilfe Trier-Saarburg in Konz

De 27e editie van het Lebenshilfe zaalvoetbaltoernooi in de Konzer Saar-Mosel-Halle was een groot succes. De steunvereniging “Doe mee, help voetballers” was als organisator in samenwerking met het voetbaldistrict blij met de ruim 1.100 toeschouwers en bezoekers gedurende drie dagen.

Jürgen Gombert en Bernd Marx konden bij de prijsuitreiking terugkijken op een succesvol en zeer eerlijk toernooi. Het toernooi werd met 77 teams zeer goed bezocht. Speciale dank ging uit naar de toernooidirecteur Peter Becker en alle scheidsrechters, helpers, de talrijke sponsors en vooral de clubs in Konz, Krettnach en Filzen-Hamm, evenals het voetbaldistrict Trier-Saarburg voor hun geweldige steun.

De winnaars van het hoofdtoernooi van dit jaar waren “SG Osburg/T/M/L” vóór “FSV Trier-Tarforst”. De derde plaats werd gedeeld door “SG Hochwald” en “SG Langsur/Z/I”.

“SG Serrig/Saarburg” won het districtsteamtoernooi voor “SV Konz II”.

De teams uit de districtsselectie “Stützpunkt Konz” evenals “Tarforst” en “Könen II” wonnen het D-jeugdtoernooi. In de categorie E-Jeugd wonnen “FSV Tarforst”, “FSG Ehrang/Pfalzel” en “FC Könen”.

Talrijke andere teams brachten de toeschouwers in vervoering.

In het bedrijfsteamtoernooi won de Volksbank-vertegenwoordiger vóór “Berens & Cie”.

Kilian Zender uit Lebenshilfe en talrijke eregasten en wethouder Guido Wacht als vertegenwoordiger van de VG en de stad Konz bedankten alle supporters en helpers voor het succesvolle evenement. Zij is een goed voorbeeld van succesvolle inclusie.