“Reading Alarm” van de stadsbibliotheek van Konz vestigt nieuwe records

Konz, 27 september 2023

Met de lees- en leeszomer 2023 heeft de stadsbibliotheek van Konz haar eigen deelnemersrecord van vorig jaar overtroffen. Ongeveer 640 kinderen namen deel aan de “Leeszomer”. En ook in Konz kende de nieuwe campagne ‘Leeszomer’ een zeer succesvolle start: meer dan 260 kinderen kregen verhalen voorgelezen door hun ouders, grootouders of broers en zussen.

In totaal ‘bestormden’ precies 900 kinderen de stadsbibliotheek van Konz en lazen samen ruim 8.200 boeken.

Er was of is een beloning voor degenen die minstens drie boeken lazen of lieten voorlezen. De voorleeszomerkinderen kregen alvast een oorkonde en een bolletje ijs. De voorleeszomerkinderen kunnen nu tijdens de openingsuren hun oorkonde en een prijs ophalen in de stadsbibliotheek.

Onderdeel van de campagne is ook een landelijke loterij. De bijbehorende rating- en clubkaarten zijn ingezonden; De winnaars krijgen bericht na de trekking op 13 oktober 2023.

Burgemeester Joachim Weber bedankt de stad Konz nogmaals aan de sponsors voor de geldelijke en materiële donaties: de stichting “Toekomst in Trier-Saarburg”, de Volksbank Trier, de Sparkasse Trier, de Lions Club Saarburg, het bedrijf Elenz in Konz, op de Kolibri-boekhandel in Konz, bij “Bücher Volk” in Saarburg en “Der kleine Buchfink” in Trier. Dank ook aan de scholen en kinderdagverblijven voor hun steun bij het promoten van de campagnes.

De Lees- en Leeszomer Rijnland-Palts 2023 vond plaats van 10 juli tot 10 september voor de leeftijdsgroep 6 - 16 jaar, met als doel kinderen en jongeren te inspireren en te motiveren om buiten school te lezen.