Kloosterparkfestival in Konz-Karthaus op 23 september 2023

Het gebied rond het voormalige klooster in Karthaus is tegenwoordig het sociale centrum van Karthaus. Onder andere het burger- en cultuurcentrum "Kloster Karthaus", het bureau van de districtsvereniging DRK, de basisschool St. Johann, het integratieve kinderdagverblijf St. Johann, de DRK-ServiceWohnen voor senioren en het DRK seniorencentrum zijn hier thuis.

Bij de Zaterdag 23 september 2023 vanaf 14.30 uur Het districtsbureau Karthaus organiseert de tweede editie van het kloosterparkfestival in samenwerking met het bureau van de districtsvereniging DRK en het seniorencentrum van de regionale vereniging DRK. Net als bij de eerste editie zullen weer vele groepen, instellingen en clubs uit en rond het klooster aanwezig zijn met eet- en drinkkraampjes, informatieve aanbiedingen, doe-activiteiten en een gevarieerd podiumprogramma. Er is onder andere een kindervlooienmarkt gepland, er is een teddybeerclinic, spelletjes voor kinderen, brood uit de houtoven, ijs, wafels, koffie en gebak en een gevarieerd podiumprogramma met dans- en muziekoptredens .

Met het festival willen de organisatoren duidelijk maken dat ze thuis zijn in Karthaus en het als onderdeel van hun missie zien om impact te hebben op de wijk en zichtbaar te zijn in Karthaus en informatie te geven over hun werk. De voorzieningen bieden onder meer informatiestands, rondleidingen door het seniorencentrum, service wonen en dagbesteding. Het festival moet ook ruimte bieden aan elkaar leren kennen en ontmoeten en zo een bijdrage leveren dat de juxtapositie van de vele actoren verder kan uitgroeien tot een saamhorigheid.