Roept op tot financiering van LEADER-projecten

De lokale bevolking kent de sterke punten en ontwikkelingsmogelijkheden van onze regio het beste. Zij moeten daarom ondersteund worden als zij de regio via projecten verder willen ontwikkelen. Via LEADER-initiatieven kunnen ideeën op het gebied van het bedrijfsleven, toerisme, natuurbehoud, land- en bosbouw worden gerealiseerd.

Heeft u een idee voor een project dat u in de gemeente Konz wilt realiseren en de regio vooruit wilt helpen? Hier vindt u de actuele financieringsmogelijkheden en financieringsoproepen:

In principe kunt u elk idee in het LEADER-proces inbrengen dat beantwoordt aan een regionale, ruimtelijke en thematische context en verenigbaar is met de doelstellingen van de ontwikkelingsstrategie. Neem dan contact op met het regiomanagement: zij helpen u verder en adviseren u over de vervolgstappen.

dr. Awolin geschilderd

Telefoon: +49 (0)6501 81-103
malte.awolin@konz.de
Vereniging van Gemeenten conc
Op markt 11
D-54329 Conc

Wat is LEADER en hoe werkt het financieringsprogramma?

Hier is een korte film die alles eenvoudig uitlegt:

LEIDER is een Financieringsprogramma van de Europese Unie voor plattelandsontwikkeling . LEIDER staat voor “ Verbinding tussen ontwikkelingsacties van het platteland”. Vertaald betekent dit zoiets als: Verband tussen acties voor de ontwikkeling van de plattelandseconomie. Het doel van de financiering is het ondersteunen van duurzame regionale ontwikkeling in plattelandsgebieden. LEADER wordt gefinancierd door het Europees Landbouwfonds voor Plattelandsontwikkeling, aangevuld met fondsen van de federale, staats- en lokale overheden.