Kloosterparkfestival op 23 september in Konz-Karthaus

Op zaterdag 23 september wordt in Konz-Karthaus het tweede kloosterparkfestival gevierd. Het festival wordt georganiseerd door het districtskantoor Karthaus, het kantoor van de districtsvereniging DRK en het seniorencentrum van de regionale vereniging DRK. Bij de organisatie van het festival krijgen zij steun van de basisschool St. Johann, de dansgroep Rainbow Show, het kinderdagverblijf St. Johann, de misdienaars St. Johann en de muziekvereniging Concordia Konz. in of rond het klooster neem ook deel met eet- en drinkstands, informatieaanbod, doe-activiteiten en een gevarieerd podiumprogramma. Het begint om 14.30 uur met de aftrap voor het meisjesvoetbaltoernooi voor de VG Konz-basisscholen op het kleine speelveld op het schoolplein van de St. Johann-basisschool. Om 14.45 uur is er een muzikale opening op het podium in het kloosterpark door de leerkrachten en kinderen van de basisschool, gevolgd door de groeten van burgemeester Joachim Weber en andere eregasten om 15.00 uur. Daarna volgen optredens van de Rainbow Show-dansgroep, het Wasserliesch Shanty-koor, het kinderdagverblijf St. Johann en de muziekvereniging Concordia Konz. Aansluitend is er vanaf 19.00 uur muziek om te vieren, dansen en meezingen. Het ondersteunende programma omvat rondleidingen door het seniorencentrum, dienstwoningen en kinderopvang, brood uit de houtoven, een vlooienmarkt voor kinderen, ambachtelijke en creatieve activiteiten, een teddyberenkliniek en spelletjes voor kinderen. Voor uw fysieke welzijn wordt gezorgd met wafels en gebak, koude en warme dranken, ijs en heerlijke gegrilde gerechten.

Met het festival willen de organisatoren en acteurs duidelijk maken dat zij in Karthaus gevestigd zijn en het als onderdeel van hun missie zien om impact te hebben op de wijk en zichtbaar te zijn in Karthaus en informatie te geven over hun werk. Het festival moet daarom ook ruimte bieden aan mensen om elkaar te leren kennen en ontmoeten en zo een bijdrage te leveren aan het samenleven van de vele actoren die zich verder kunnen ontwikkelen tot een samenleven.

Als u vragen heeft, kunt u contact opnemen met:

Districtskantoor Konz-Karthaus

Districtsmanager Dominik Schnith