Pre-marketing voor nieuwe glasvezelverbindingen in Kommlingen, Krettnach en Oberemmel van start

Pre-marketing voor nieuwe glasvezelverbindingen in de Konz-districten Kommlingen, Krettnach en Oberemmel begint

Goed nieuws voor de inwoners van de Konz-wijken Kommlingen, Krettnach en Oberemmel: Westenergie Broadband plant de aanleg van een landelijk dekkend glasvezelnetwerk voor supersnel internet in de respectievelijke wijken. Hiervoor start Westenergie Broadband op 1 juni 2022 met pre-marketing. Als een pre-marketing percentage van 40 procent wordt bereikt, zal de netwerkbeheerder een landelijk dekkend "Fiber to the Home (FTTH)" netwerk opzetten.

Glasvezel-huisaansluitingen in Konz zijn tot nu toe alleen beschikbaar in nieuwe ontwikkelingsgebieden of in afzonderlijke deelgebieden. Nu kan elk van de 1.062 huishoudens in de genoemde wijken, waarvan het aanbod nog gebaseerd is op kopertechnologie, een glasvezelaansluiting tot in huis krijgen als ze een E.ON highspeed-voorlopig contract ondertekenen. De gigabit-compatibele verbindingen vertegenwoordigen de hoogste kwaliteit en toekomstbestendige vorm van internetverbinding.

"Ik ben erg blij dat andere burgers en bedrijven in Konz-Kommlingen, Krettnach en Oberemmel nu de mogelijkheid hebben om een glasvezelverbinding tot in hun huis te hebben en ik hoop dat veel mensen gebruik zullen maken van de mogelijkheden die deze technologie biedt. gebruikt", legt burgemeester Joachim Weber uit, die campagne voert voor glasvezeluitbreiding. "Vooral de Corona-pandemie heeft ons allemaal laten zien hoe belangrijk het is om thuis snel en stabiel toegang te hebben tot internet - of het nu gaat om thuisonderwijs, thuiskantoor of andere gebieden van sociale participatie. Maar ook voor eigenaren is het aanbod voor snel internet interessant, omdat een glasvezelverbinding de waarde van de woning verhoogt.”

Het bijzondere: alle inwoners van de districten Kommlingen, Krettnach en Oberemmel die zich in het kader van de pre-marketing aanmelden voor een E.ON-hogesnelheidstelefonie-/internetdienst, ontvangen de Gratis glasvezelverbinding met het gebouw . Deze aanbieding loopt tot 31 augustus 2022.

De komende dagen ontvangen ook bewoners uit de genoemde wijken een brief met nadere informatie over het aanbod. Daarnaast nemen de experts van E.ON Highspeed vanaf 1 juni met inachtneming van de geldende afstands- en hygiëneregels contact met de huishoudens op om bij interesse met je te praten over je persoonlijk aanbod. Geïnteresseerde burgers zijn van harte welkom om ter plaatse een persoonlijke afspraak met u te maken op het telefoonnummer 0651 812 2101 mee eens zijn.

Daarnaast biedt Westenergie Broadband een online informatiebijeenkomst over het geplande bouwproject voor alle geïnteresseerde burgers in de Konz-wijken Kommlingen, Krettnach en Oberemmel. U kunt zich hiervoor gratis aanmelden via de volgende link: https://eonwebinar.clickmeeting.com/conc

Geïnteresseerden kunnen ook meer informatie vinden op de respectievelijke site-specifieke websites www.eon-highspeed.com/kommlingen , www.eon-highspeed.com/krettnach of

www.eon-highspeed.com/oberemmel . "Daar kunnen burgers in de pre-marketingfase al de gratis glasvezelaansluiting verzekeren door het product te bestellen via de beschikbaarheidscontrole", legt Marco Felten van de gemeentelijke partnerdirectie van Westenergie uit.

De bouwwerkzaamheden voor de gebiedsbrede uitbreiding moeten begin komend jaar starten als het pre-marketing quotum in de betreffende wijken is bereikt. Het bedrijf plant een bouwperiode van negen maanden voor het omvangrijke infrastructuurproject.In de eerste bouwfasen kunnen burgers met de toekomstige technologie veel eerder over de snelle datasnelweg surfen. Het project wordt uitgevoerd zonder publieke financiering.

Foto: Westenergie Breedband