Konz: Nieuwe parkeerplaatsen voor forensen

Conc, 23/02/2023

Eind vorig jaar verdwenen veel onofficiële parkeerplaatsen voor pendelaars die met de trein vanuit Konz richting Luxemburg reizen. De personenparkeerplaats bij het treinstation Kreuz Konz kan nog steeds worden gebruikt, maar veel pendelaars hadden eerder hun auto geparkeerd op de Möbel Martin-klantenparkeerplaats. Dit gebied kan echter niet langer de klok rond worden gebruikt. Hierdoor was er in de spits een tekort aan parkeerruimte rondom het station. De stad Konz reageerde echter snel: de afgelopen weken zijn op twee locaties nieuwe parkeerplaatsen gecreëerd.

Foto: nieuwe parkeerplaatsen bij het onderstation in de Alte Römerstraße.

Langs het hek op de grindgebieden naast het onderstation aan de Alte Römerstraße zijn ongeveer 20 nieuwe parkeerplaatsen gecreëerd. Aan de achterkant van de straat is een keerpunt gecreëerd. Vanaf deze parkeergarages is het treinstation snel te bereiken via een pad bij het keerpunt door de onderdoorgang in de richting van de personenparkeerplaats.

Daarnaast zijn er 10 nieuwe parkeerplaatsen gecreëerd in het gebied tussen Neustraße en Alte Straße (tegenover de brandweerkazerne). De toegang is via de Alte Straße als eenrichtingsverkeer.

Foto: Nieuwe parkeerplaatsen tegenover de brandweerkazerne

“Voor ons is het belangrijk dat forensen daadwerkelijk gebruik kunnen maken van het openbaar vervoer en dat milieuoverwegingen niet worden afgedaan door gebrek aan parkeerruimte. Daarom hebben we snel gehandeld, maar we zijn natuurlijk ook op zoek naar andere gebieden die geschikt zijn als parkeerplaats en zijn hierover in gesprek", zegt burgemeester Joachim Weber.

Hier is een overzicht van de nieuwe locaties als kaart:

Foto: Locaties van de nieuwe parkeervoorzieningen voor woon-werkverkeer