De gemeenschapsstichting Konzer-Doktor zoekt leessponsors voor Tawern

De Konzer-Doktor-Bürgerstiftung zoekt leesmentoren voor basisschool Tawern

School gaat bijna beginnen. Voor het nieuwe schooljaar wordt het werk van de leessponsors hervat op de basisscholen in de Konz-gemeenschap en op de Don Bosco-school. Er zijn momenteel zeer weinig leesmentoren beschikbaar voor basisschool Tawern, daarom zijn we dringend op zoek naar meer vrijwillige lees- en leermentoren.

Voor Corona was de leesondersteuning van de vrijwillige leesmentoren een integraal onderdeel van het schoolleven in de gemeente Konz en werd zeer gewaardeerd door alle betrokkenen, ouders, leerkrachten, kinderen en leerkrachten.

Wil jij vanaf volgend schooljaar ook meehelpen om jongeren betere onderwijskansen en opleidingskansen te geven, doneer dan een uur per week van je tijd en ondersteun kinderen en jongeren bij het zinlezen en bij het nawerken van het vak er toe doen.

Pedagogische kennis is niet vereist, maar plezier, geduld en empathie in de omgang met kinderen. De leesmentoren werken nauw samen met de docenten en worden ondersteund in hun werk.

Iedereen die geïnteresseerd is om het werk van de Konzer-Doktor-Bürgerstiftung op de Tawern-basisschool of op een andere basisschool te ondersteunen, wordt verzocht onmiddellijk contact met ons op te nemen - hetzij per e-mail info@konzer-doktor-buergerstiftung.de of gebruik gewoon het bijbehorende registratieformulier op onze homepage onder het kopje "Deelnemen - lees-leer sponsoring".