Ideeënwedstrijd vrijwilligerswerk 4.0 – 2022

Vrijwilligerswerk 4.0 ideeënwedstrijd - organisaties, projecten of initiatieven kunnen zich nu aanmelden

Premier Malu Dreyer heeft voor de zesde keer de Vrijwilligerswerk 4.0 ideeënwedstrijd aangekondigd.
Het doel van de prijs is om organisaties en innovatieve projecten zichtbaar te maken die digitale accenten leggen en creatieve benaderingen uit te proberen op verschillende terreinen van vrijwillige inzet.

Welke ideeën zijn gewild?

We zijn op zoek naar organisaties, projecten of initiatieven die op vrijwillige basis worden uitgevoerd en digitaal of met digitale ondersteuning nieuwe wegen inslaan. Heel verschillende ideeën en benaderingen kunnen centraal staan. Dit kan zijn het gebruik van digitale tools voor clubadministratie en management, innovatieve digitale oplossingen voor public relations en het werven van jong talent, digitale trainingsformaten, een zelf ontwikkelde app of samenwerking aan een online encyclopedie.

Alle gebieden van eervolle en vrijwillige inzet komen aan bod - van sport tot cultuur, sociale zaken, natuur, milieu- en klimaatbescherming, traditie en thuiszorg, vluchtelingenhulp of inzet bij de pandemie. Het maakt niet uit of er een club, een stichting, een vereniging, een klein initiatief of een project achter de inzet staat. In totaal worden tien projecten beloond met een prijzengeld van elk 1000 euro. Organisaties kunnen zich aanmelden met hun projecten of worden voorgedragen voor de prijs. Aanvragen en suggesties moeten online worden ingediend via het vrijwilligersportaal van de deelstaatregering - https://wir-tun-was.rlp.de/en/erkenning/ideen-competition-ehrenamt-40/ – Aanvragen en voorstellen kunnen tot 5 september worden ingediend.