basisscholen

Eersteklassers zijn blij met het schrijven van schriften

"Wie is er vandaag bij ons op bezoek en waarom hebben ze een groot pakket bij zich?" vroegen de eersteklassers van de basisschool St. Nikolaus in Konz. De 72 Abc-schutters kregen bij aanvang van de school elk een pakje schriften van Westenergie . Guido Wacht, de eerste voltijdse gedeputeerde van de gemeente Konz, en het hoofd van de regio Trier bij Westenergie Michael Arens waren op bezoek. Samen met schoolhoofd Alexander Kalmar hadden ze voor elk kind een pak schriften in hun bagage. Uiteraard hielden alle betrokkenen zich aan de huidige afstands- en hygiëneregels.

"We hopen dat haar eerste schoolweken zo normaal mogelijk zullen zijn. Een verrassing is goed voor hen, vooral tijdens de pandemie, die vooral moeilijk is voor schoolkinderen”, zei Guido Wacht bij de overdracht. “Het is mooi om te zien dat we een bijdrage kunnen leveren om de kinderen een goede start te geven in hun nieuwe levensfase”, vertelt Michael Arens van Westenergie.

Het schriftenpakket met schrijfboekjes "Brunnen" van Westenergie wordt geleverd in DIN A4-formaat. De notitieboekjes hebben een formaat van 16 vellen. Vooral de regels met de grijze middenband ondersteunen het gemakkelijker leren van het basisschrift. Het jumbo leerpotlood dat bekend is van de ontbijtboxen is ook duurzaam geproduceerd en wordt ongeslepen meegeleverd in de verpakking. De actie voor eersteklassers is inmiddels een traditie geworden voor Westenergie: sinds 2006 hebben meisjes en jongens al 869.200 cadeautjes gekregen.

Dit jaar introduceert Westenergie iets nieuws: in plaats van ontbijtboxen en oefenpakketten konden scholen kiezen tussen drinkflessen of schriftenpakketten. Dit jaar verdeelt het energiebedrijf ongeveer 14.200 sets schriften en meer dan 13.200 drinkflessen aan kinderen in Rijnland-Palts, Noordrijn-Westfalen, Nedersaksen en Sleeswijk-Holstein.

Achtergrond: Naast de energievoorziening is Westenergie van oudsher actief op het gebied van sport, cultuur, sociale zaken, klimaatbescherming en onderwijs in haar partnergemeenten. Via sponsoring en partnerships ondersteunt het bedrijf zowel kleine initiatieven als grote clubs om samen met de lokale bevolking de toekomst vorm te geven, ook op sociaal vlak. De eersteklassercampagne is onderdeel van het onderwijsinitiatief 3malE.